Adlink presenterar AVA-7200, AVA-1000 och Passenger Information Display System (PIDS), som leder vägen inom järnvägsteknologi.
- Adlinks nya produkter AVA-7200 och AVA-1000 förbättrar säkerhet, effektivitet och uppkoppling i järnvägsverksamheter med avancerad AI-datakraft.
Med en lång historia av innovation inom järnvägsindustrin, meddelar Adlink Technology Inc. stolt lanseringen av sina senaste produkter, inklusive AVA-7200 edge AI-server, AVA-1000 tåg-till-mark-gateway och Passenger Information Display System (PIDS). Dessa banbrytande lösningar markerar en betydande milstolpe i Adlinks engagemang för att driva fram järnvägsteknologi och revolutionera järnvägsoperationer världen över.
- Vår erfarenhet från både ombord- och vägsidesapplikationer har legat till grund för utvecklingen av Adlinks senaste lösningar. Dessa system är utformade för att möta de mångskiftande behoven inom järnvägsindustrin, från realtidsupptäckt av hinder till smidig leverans av passagerarinformation, säger Ryan Chiu, general manager för Adlink DMS+ och Rugged Computing BU.
Adlink sätter en ny standard för tillförlitlighet, prestanda och säkerhet med AVA-familjen av produkter, inklusive AVA-7200 och AVA-1000. Dessa produkter omfattar olika tillämpningar, inklusive AI, 5G/Wi-Fi-anslutning och ombordservrar. AVA-7200, som drivs av NVIDIA Ampere GPGPU och är certifierad enligt EN50155 och EN45545, säkerställer överlägsen prestanda och omedelbar driftsberedskap, vilket förbättrar säkerhet och operationell effektivitet. Genom AI-drivna videoanalyser möjliggör den proaktiv riskhantering och ökar den övergripande säkerheten inom järnvägssektorn.
Åtta panelstorlekar
Utöver AVA-familjen introducerar Adlink Passenger Information Display System (PIDS), en robust displaylösning som innehåller AUO Tartan Display Technology. Adlinks samarbete med AUO tillför ännu mer mångsidighet och tillförlitlighet till lösningen. Med åtta panelstorlekar att välja mellan och ljusstyrka från 700 nits till 1500 nits, kan kunder anpassa sina displayer med olika kombinationer av glas, beläggning, hölje och mjukvarustöd för att möta sina specifika krav. Adlink är också stolt över att vara en av de få företag som producerar 100 % in-house, vilket säkerställer de högsta standarderna för kvalitet och tillförlitlighet.
Adlink förblir i framkant av innovation och framsteg inom järnvägsindustrin. Med lanseringen av AVA-7200, AVA-1000 och PIDS-lösningen är de redo att revolutionera järnvägsoperationer och sätta nya riktmärken för excellens inom transportindustrin.
För mer information om Adlinks AVA-serie och PIDS-lösningar, besök Adlinks AI-aktiverade videoanalysplattform.
Robotar inom järnvägssektorn
Användningen av robotar inom järnvägssektorn är ett framsteg som kan erbjuda betydande fördelar. Med förmågan att utföra arbetsuppgifter på höga höjder och hantera tunga lyft, kan dessa robotar ta över farliga och krävande arbetsuppgifter från människor, vilket minskar risken för olyckor och skador.
Ett exempel är den "Wall-E"-liknande roboten från West Japan Railways (West JR), som testas för närvarande på deras provspår. Roboten, som kan bära upp till 40 kg och arbeta på upp till 12 meters höjd, är utformad för att hantera underhållsarbete på järnvägslinjer. Den styrs från ett kontrollrum som är integrerat i ett järnvägsbyggnadsfordon, vilket gör det möjligt för operatörer att arbeta på ett säkert avstånd från farliga miljöer.
Underhåll
Roboten har utvecklats i samarbete med Jinki Ittai Co och Nippon Signal Co och är ett svar på den ökande arbetskraftsbristen inom infrastrukturunderhåll. Genom att använda robotar kan järnvägsföretagen effektivisera sitt underhållsarbete och säkerställa att järnvägslinjerna hålls i gott skick trots bristen på kvalificerad arbetskraft.
Denna utveckling är en del av en bredare trend inom järnvägsindustrin där teknologiska innovationer används för att förbättra effektiviteten och säkerheten. Robotar, automatisering och avancerad teknik kommer sannolikt att spela en allt större roll i framtidens järnvägsunderhåll och drift.
Källa: Adlink