I november 2013 bildades bolaget eMaintenance365. Nu, sex år efter starten, är det dags att ta nästa steg i utvecklingen. Företaget är etablerat på marknaden och växer, samtidigt som ökad efterfrågan och fortsatt teknisk utveckling driver på. Den 18 november byter företaget namn till Predge för att markera en uppväxling i tillväxt och erbjudande.
Företaget erbjuder ett Beslutsstöd - en tjänst som hjälper industrin att ta rätt beslut. Genom att analysera tillståndsdata för komponenter och system bygger företaget algoritmer som predikterar framtida tillstånd och vad som måste göras för att undvika störningar och avbrott i produktionen. De största kunderna finns idag inom järnvägsbranschen där Predge hjälper operatörer att gå från felavhjälpande underhåll till förebyggande underhåll.
– Vi är väldigt glada över att kunna säga att vi tillsammans med våra kunder kan lösa affärskritiska utmaningar inom drift och underhåll. Vi har stort förtroende från våra kunder, vi fortsätter att växa och går nu in i en helt ny fas under nya namnet Predge, säger Bengt Jonsson, vd på Predge.
Predge ser ett ökat behov från industrin på de tjänster som företaget erbjuder. Industrin behöver förbättra och effektivisera och därför förbereder man sig nu på expansion.
– Vi är redo att ta nästa steg och utvecklar nya tjänster för att bredda vårt kunderbjudande samt jobbar intensivt med att rekrytera fler duktiga medarbetare. Därför känns det också naturligt att vi kliver in i en ny kostym med nytt namn, grafisk profil och hemsida. Vi förbereder oss också på att flytta in större lokaler, och den 1 januari flyttar vi till nytt kontor, säger Bengt Jonsson.