Bara för ett par månader efter de första passagerartesterna presenterade Virgin Hyperloop företagets vision av den framtida passagerarupplevelsen.
En nyligen publicerad konceptvideo guidar steg för steg tittaren genom en hyperloop-resa. Från ankomst till receptionen och resenärens påstigning ombord på kapseln.
- Att utveckla ett nytt transportsätt från grunden är både ett tillfälle och ett ansvar, säger Sara Luchian, Virgin Hyperloops direktör för Passenger Experience och en av de första som åkte Hyperloop i november 2020.
- Hyperloop-tekniken och vad den möjliggör är paradigmförändrande, Sara Luchian
Virgin Hyperloop har arbetat med flera partners i världsklass från olika branscher, inklusive Bjarke Ingels Group (BIG) för järnvägsstationsdesign, Teague för gondoldesign, SeeThree för video och animering och Man Made Music för musik och ljudidentitet. Allt för att skapa en omfattande, multisensorisk passagerarupplevelse som enligt tillverkaren överträffar alla andra former av masstransport.
- Virgin Hyperloop kan påskynda framtiden för mobilitet på land. Det nya sättet att resa med överljudshastigheter är att ompröva transporter och uppfattningen om rymd, landskap, tid och avstånd, säger Bjarke Ingels, grundare och kreativ chef, i BIG-Bjarke Ingels Group.
- Vi ger Virgin Hyperloop som startar från våra utvecklingscentra ett holistiskt, intelligent transportmedel för ett globaliserat samhälle. Det ger oss möjligheten att resa långa sträckor på ett säkrare, renare, enklare och snabbare sätt än flygbolagen, understryker Bjarke Ingels.
Virgin Hyperloop är enligt honom en mer optimistisk syn på framtiden och en grönare, mjukare, säkrare och roligare massupplevelse.
Källa: Virgin Hyperloop