Det första europeiska hyperloopsystemet är, enligt tillverkaren, komplett färdigt med alla grundläggande hyperloopelement, inklusive succén med Hyperloop Lane Switch (HLS) -teknologi.
Spårväxlingstekniken gör att hyperloopkapslarna kan nu byta från ett körfält till en annan utan extra teknik eller ytterligare rörliga komponenter.
Detta gör det möjligt för kapslarna att behålla stabila höga hastigheter, byta färdvägen enkelt och försvinna in och ut ur linjenätet.
- Efter två års forskning och hårt arbete är vi de första i Europa som har färdigtställt ett funktionellt hyperloop-system. Men inte bara det, Vi har också utvecklat en spårväxlingsmekanism som gör att vi kan bygga ett hyperloop-nätverk inom en snar framtid. konstaterade Mars Geuze, CCO Hardt Hyperloop.
- Vår ständiga ansträngningar att försöka skapa en transportmetod som maximerar resultaten med hjälp av lägsta möjliga mängd energi har återigen betalat sig tillbaka mångfaldigt, underströk Sascha Lamme, CTO Hardt Hyperloop.
Kompletteringen av hyperloop-systemet möjliggjordes genom ett nära samarbete mellan Hardt Hyperloop och dess internationella partners, däribland Tata Steel, holländska företag Royal BAM Group och Goudsmit Magnetics, tyska företag Busch och Continental, italienska Prysmian Group och svensk-schweiziska teknikledare, ABB.
- Det är fantastiskt att se att vårt nätverk av partners har expanderat över hela kontinenten. Det förkroppsligar den europeiska identiteten till fullo och vi går nu ännu längre med European Hyperloop Center. sade Tim Houter, VD Hardt Hyperloop.