Premiär för Green Cargos nya webbplats

Bild: Green Cargo

Nu möter Green Cargo marknadens och kundernas behov av en användarvänlig webbplats, där viktiga parametrar som höjd kvalitet på innehåll, funktioner och kopplingar har fokus. En ny viktig funktion är att kunderna kan logga in på kundportalen – Green Cargo Connect – direkt via webbplatsen.

Det ska bli lättare för kunderna att välja rätt tjänst för sina transporter. Därför har företaget utgått efter just transportbehoven. Fast eller rörlig kapacitet? Det kan kunderna lättare välja nu.

En sökningsbar karta över närverket har varit efterfrågat, och den finns nu tillgänglig. Kartan visar vilka orter som ingår i vagnslastnätverket, deras intermodala nätverk samt deras utrikes direktlinjer.

På webbplatsen ska besökaren inte bara kunna ta del av trafikinformation, tjänsteutbud och hur bokningsprocessen går till, utan även senaste nyheter, finansiell information, insatser inom hållbar logistik och företagets påverkansarbete för bättre förutsättningar för gods på järnväg.

På karriärsidan berättar de även om hur det är att jobba på företaget.

Arbetet har bedrivits i samarbete med Consid, ett IT- och techbolag, som är experter på alla delar inom digital transformation, kommunikation och utveckling. Valet av plattform föll på SiteVision, som utvecklar CMS för webbplatser och intranät. Sitevision har marknadens mest nöjda kunder sedan 2009 enligt det oberoende analysföretaget Web Service Award.

– Vi har byggt en ny interaktiv och säljande webbplats som stöttar marknaden och dess behov. Vi har skapat en robust lösning för utveckling, förvaltning och support som bidrar till att framtidssäkra och effektivisera både vårt interna arbete och tillgodose våra intressenters behov, men också möjliggör bättre arbete med SEO. Den nya webben uppfyller webbdirektiv och tillgänglighetskrav för att upprätthålla bra service till samtliga intressegrupper. Med vår nya webb ska vi stärka vårt varumärke som det innovativa, digitala och moderna bolag vi vill vara och uppfattas som, säger Maria Lindholm, Communication Officer, Green Cargo.