Nu släpper SJ sina tågbiljetter för resor fram till 1 september. Samtidigt rullar etapp två av det nya bokningssystemet ut, med positiva recensioner från starten.
Nyligen sedan startade etapp ett av SJs nya bokningssystem, med biljetter tillgängliga för 4-16 juni och nu släpps biljetter för resten av sommaren fram till 1 september.
Det ökade intresset för att resa med SJ under sommarmånaderna förväntas fortsätta, och det nya bokningssystemet är anpassat till företagets digitalisering.
I etapp två kommer de flesta resor att säljas i det nya systemet, medan närtidsresor fortsätter att säljas i det gamla systemet.
– Jag är väldigt glad att vi nu går vidare med den andra etappen av lanseringen av det nya bokningssystemet och för den positiva återkoppling vi fått hittills. Nu ser vi fram emot möjligheterna som det nya systemet ger, säger Monica Lingegård, vd och koncernchef för SJ.
Det gamla systemet används parallellt fram till 3 juni. SJs nya biljettbokningssystem, S3 Passenger från det nederländska företaget Sqills, är molnbaserat och används av flera andra stora aktörer som SNCF och Eurostar. Detta systembyte är en del av SJs digitaliseringsstrategi och möjliggör utveckling av nya tjänster och funktioner.